Pražské tažení proti motoristům – díl první Modré zóny
Nechci a nebudu popisovat pražský provoz před rokem 1989. V podstatě to byla jako dnes v 5:00 ráno. Aut bylo dramaticky méně, parkovat se mohlo všude (s nadhledem), uzavírek pomálu. Potkat cyklistu byla zvláštnost.
Reakcí na prudký nárůst provozu byly různé regulace a zákazy. Uzavřely se celé ulice a začaly vznikat pěší zóny. I když mě to jako motoristovi občas vadilo, tak bylo rozumné to akceptovat. Přínosy pro lidi byly větší. Velký vliv mělo ukončení používání paliv obsahující olovo. To byl obrovský předěl. Město se významně pročistilo, i když aut přibývalo. A stále jich bylo více a více.
V době zcela nedávné tak městští konšelé začali sahat po neobvyklých opatřeních. Zásadním krokem byl vznik tzv. modrých zón. Opravdu si myslím, že kdyby podobný princip použil někdo v komerci tak už dávno skončil. Buď s podnikáním nebo v base. Důvody jsou jednoduché.
- Občany žijící v Praze magistrát rozdělil na občany žijící v jednotlivých pražských částech. Tedy obyvatel Prahy již neměl stejná práva v celé Praze, ale jen v té části, ve které měl trvalé bydliště. To šlo úplně mimo historická pravidla města.
- Občan, pokud chtěl parkovat v blízkosti svého bydliště, tj. na modré zóně, musel zaplatit za právo parkovat. Tedy za právo, které měl „odjakživa“, a které si vlastně platil tím, že část jeho daní jde do městské pokladny. Tedy za totéž zaplatil znovu.
- Občan zaplatil, aniž získal jakékoli konkrétní plnění. Město/městská část mu totiž jen dala právo zaparkovat a nikoli mít místo k parkování. Korunu všemu pak nasadili konkrétní městské části, které vydaly více „oprávnění“ k parkování na modrých zónách, než je na nich parkovacích míst.
Nejlepší na celém příběhu je, že obyvatelé žijící především v centru města se modrých zón dožadovali a radní tak šli „naproti svým voličům“. Jak to dopadlo viz výše. A stále jich přibývá.
Modré zóny vyrobily i složité příběhy
- Pokud obyvatel městské části X bydlí na její hranici s jinou městskou částí, kdy obě mají modré zóny, tak na té, kde nebydlí nemá právo parkovat.
- Pokud na adresu, kde je modrá zóna jede řemeslník, tak měl celá léta smůlu. K potěšení kasy Městské policie. Pak konečně zavedli aplikaci, které mu umožní zaplatit i tam, ale na mnohdy velmi krátkou dobu. Takže škoda, občane. Řemeslník jen na chvíli.
Modré zóny přinesly i změny celkového stavu v ČR. Chytla se toho další města a obce. Různí zastupitelé pochopili tu devizu prospěchu místních na úkor „cizích“. A samozřejmě i oholit místní, kteří na to přistupují dobrovolně má svou hodnotu. Čím dále více se objevují místa, kde jako občan ČR máte jiná práva než jiný občan ČR. Soudy to pokrývají, Ústavní soud je apatický.
Fakticky se preferováním místních (občanů i aktivit) vytváří problematický vztah k občanům jiných obcí. Kam to vede? Například i k tomu, že lidé žijící v obci X nechtějí, aby přes jejich obci jezdili lidé tam nebydlící. To je velkým problémem především středočeského kraje. Je to prostě jako Džin z lahve. Už je venku a nikdo se ho nesnaží zahnat zpět.
Jiří Dastych
Opravdu stojí životy žen za dominanci víry?
Reálné prorůstání církve a státu v moderní civilizaci stojí v Polsku životy mladých žen, u kterých nastaly problémy s těhotenstvím.
Jiří Dastych
Pražské tažení proti motoristům. Díl druhý – prostor pro cyklisty
Už řadu let sleduji, jak se motoristům v Praze stále více a více zmenšuje prostor. Řidičský průkaz mám od 18ti let a stejně tak dlouho jezdím po Praze. Koneckonců jsem ho také v Praze udělal. A to je dnes již více než 35 let.
Jiří Dastych
Zbytečné požadování dokladů od řidičů
Proběhla rozsáhlá diskuse nad návrhem Pirátů, že řidiči stačí občanský průkaz a nepotřebuje „řidičák“.
Jiří Dastych
Ach ten Karabach
I když je Náhorní Karabach velký zhruba jako pardubický kraj, je stálým problémem, který se nahodile rozdmýchává už pěkně dlouho.
Jiří Dastych
Kauza roušky
Na jaře se stala vláda terčem výčitek a posměchu že nezajistila roušky pro občany. Dnes se stala terčem sžíravé a různorodé kritiky, že je seniorům rozeslala.
Další články autora |
Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve
Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...
NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média
Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...
S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti
Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...
Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda
Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...
Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“
Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...
Fotbalový zápas se dohrál noži. Další důkaz, jak války klanů sužují Německo
Premium Tam, kde kdysi přilétla nějaká ta rána pěstí, se dnes střílí. Řeč je o okresním fotbale v Německu,...
Chybí důležitý lék na astma, i kvůli ceně. Kdo koho vydírá? přou se lidé
Premium Češi s astmatem, alergií či chronickou obstrukční plicní nemocí složitě shánějí lék ve spreji...
Na Ukrajině se už vykládá pomoc z amerického miliardového balíku
Americká vojenská pomoc pro Ukrajinu v rámci balíku, který Kongres schválil koncem dubna, již...
Při hromadné nehodě na Karlovarsku zemřel člověk, další čtyři se zranili
Vážná dopravní nehoda dvou osobních a nákladního vozidla uzavřela silnici I/6 u Čichalova na...
Referent – stavař Odboru správy majetku a investic ÚMČ
Městská část Praha-Libuš
Praha
- Počet článků 20
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 749x